Luni in Florenta

for Oct 18, 2010 by Anca

Astazi ne-am trezit la 9.30, ca in vacanta. Oana n-a mers la serviciu astazi si a sarbatorit prin somn, la inceputul zilei.

Am mancat lapte cu cereale, am mers la cumparaturi la un supermarket aproape, dupa care pe la 12 am plecat spre centru, cu tramvaiul. Ar fi fost mai dificil cu masina, greu de gasit loc de parcare si scump.

Desi nu se propusesem mai nimic pentru astazi, am ajuns sa vizitam Palazzo Pitti, Giardino di Boboli si Giardino Bardini. Gradina Boboli e frumusica, mai ales cand e frumos afara, cred, foarte mare si cu o vedere frumoasa a orasului, de undeva de sus.

Gradina Bardini e mai saracacioasa si din cauza vremii urate de astazi parea chiar uratica. In interiorul ei gaseai mai multe variante de itinerariu asa ca la un moment dat am crezut ca e posibil sa ne fi ratacit. Nu ne ratacisem insa eram curioase unde o sa ajungem pentru ca nu prea aveam indicii. Intr-un final calatoria s-a terminat cu intrarea intr-o cladire mica, am intrat pe un culoar in capatul caruia s-a deschis o usa de lift. Am spus "nu, multumim" si am preferat sa coboram pe scari. Am iesit in strada, la ceva distanta de intrarea initiala in gradina.

Am continuat plimbarea prin centru, am vazut Ponte Vecchio, am intrat in cateva magazine, asa, lejer. Pe la 6 ne-am intalnit cu Matteo care ne-a dus acasa, am luat ingrediente pentru pizza si paste, din frigiderul Oanei, si am plecat spre Matteo. El a fost bucatarul principal in seara asta. Au rezultat niste paste foarte bune si o pizza margherita de care mie oricum nu-mi prea place. Dupa paste si daca vroiam neaparat tot nu mai intra nimic, asa ca m-am oprit din mancat.

La bowling, unde am mers dupa masa, am jucat 2 jocuri si de fiecare data am fost ultima gaina. La jocul 2 insa, diferenta a fost de cate 1 punct intre noi, deci n-am pierdut chiar rusinos.

Am ochii rosii, ca si aseara, si-i simt obositi. Cred ca frigul a contribuit la colorarea lor. Acum ca am ajuns la cald mi-e somn cam tare si n-o sa ma opun nevoii de somn. De maine seara incepe din nou aventura, asa ca o sa profit de orele de somn din noaptea asta.

Duminica in Florenta

for Oct 17, 2010 by Anca

Astazi ne-am trezit dupa ora 9 dimineata, adica foarte tarziu. Nu s-a mai intamplat de mult minunea. In timpul noptii m-am trezit de cateva ori, dar am reusit sa adorm repede.

Ne-am mobilizat asa, intr-un fel lent, dupa ce am vorbit cu Doru si Mihai, si am plecat spre Matteo care ne astepta cu tiramisu home-made. Am mancat si niste cereale cu lapte pe langa dulcegarie si am plecat spre Siena si San Gimignano, doua orasele vechi vechi.

La Siena a fost foarte frumos, am avut si vreme buna, locuri frumoase de vizitat. Orasul pare marisor si plin de turisti. Cu ocazia vizitarii domului din Siena am aflat ca dom inseamna biserica cea mai mare din oras, deci fiecare oras din Italia are probabil cate un dom. Am vazut si panorama orasului, de undeva de langa dom. In Siena am vazut prima banca din lume, pe care am si pozat-o. Banca - institutie, nu de sezut pe ea.

Un pic dupa pranz am mancat cate o felie de pizza, nu prea reusita, ne-am mai plimbat un pic si ne-am continuat excursia catre urmatorul orasel. San Gimignano e un orasel chiar mic, care dateaza de prin 1200. Pare insa cumva mai bine intretinut decat Siena, cochet.

Peste tot sint inconjurata de posete de toate marimile si culorile si asta-mi place. Pare sa fie tara pielii pentru posete si si miroase a piele. Am mai vazut si multe feluri de paste ambalate, dintre care Pici sint specifice pentru Siena.

Ne-am intors in Florenta cu ploaie puternica, in jur de ora 7, iar la 8.30 am plecat spre restaurantul japonez Newa. Arata fancy si are mancare tare buna. Eu si Oana ne-am ales o "barca" cu sushi, eu am mancat si o supa pentru ca-mi doream una, am baut un vin alb al carui nume nu mi-l amintesc acum, iar la desert am avut o prajitura cu ciocolata care a fost surprinzator de buna, cu ciocolata neagra, cu continut mare de cacao. Mmmmmm, mi-a placut la japonezi.

Este ora 23.32 si Oana doarme deja iar eu preconizez in in urmatoarele 5 minute voi face la fel :-)

Noapte buna baietei, va iubesc!

Sambata la Florenta

for Oct 16, 2010 by Anca

Am ajuns in Pisa la 3:20 dupa-amiaza, la aeroport. M-au intampinat Oana si Matteo, imbracati cam subtire pentru frigul de afara, asa credeam eu. De fapt nu era asa frig, aveam eu sa-mi dau seama mai tarziu, doar ca ploua.

Ne-am urcat in masina si in aproape o ora eram in Florenta. Am adus bagajul acasa la Oana si am iesit la plimbare. Am baut un capuccino in aer liber, la o terasa partial acoperita; cand a inceput ploaie mai puternica ne-am mutat la o masa acoperita. Oana si Matteo au baut cate o cafea tare si foarte foarte mica; eu am ales sa mananc si o tarta cu spanac pentru ca-mi era foarte foame si altceva nu se intrevedea ca varianta de potolire a stomacului. Stiam ca mai tarziu aveam si rezervare la Beppa Fioraia,  un restaurant la care am mai fost si acum cativa ani cu Doru, mama si tata.

Inainte de a merge la restaurant am mai avut putin timp ca sa facem un dus, sa ne schimbam si sa ne imbracam frumos. Matteo a spus despre Oana ca e frumos imbracata si machiata, nu ca de obicei :-) haha. Oana zice ca de obicei se imbraca frumos doar ca n-au mai iesit de multa vreme prin oras iar prin casa n-are rost sa te boiesti pe la ochi:-)  Adevarul trebuie sa fie pe undeva pe la mijloc. Cred ca lui Matteo ii este ciuda ca Oana este asa de sexy :-)

La Beppa a fost frumos si mancarea foarte buna. Eu cred ca am mancat cel mai mult de la masa, mai ales ca eram tare fomista. Am baut si vin Chianti, rosu, pentru ca doar rosu exista, si a fost inveselitor.

Ne-am intors la Oana si l-am gasit pe Doru online, care mi-a povestit un pic despre aventura lui cu Mihai mic.